Jump to content

Sign in to follow this  
Guest Nicole

Hombre de la Costa Central que usó "crueldad gratuita" para torturar a varias mujeres encarceladas por 27 años

Topic Summary

Created

Last Reply

Replies

Views

Guest Nicole -
Guest Nicole -
1
368

Top Posters

  • Guest 1

Recommended Posts

Guest Nicole

Un hombre de la Costa Central que violó y torturó a una sucesión de mujeres durante más de dos décadas fue condenado a por lo menos 27 años de cárcel. El hombre de 53 años, que no puede ser identificado por razones legales, fue declarado culpable de 55 cargos relacionados con el abuso físico, sexual y psicológico de mujeres con las que vivió entre 1988 y 2014. El hombre, que era miembro de los Testigos de Jehová, fue acusado de violar a las mujeres con objetos domésticos y detenerlas. La naturaleza sádica de las ofensas incluía atacar y violar a las mujeres por no doblar correctamente el lavado, hacer que comieran del piso, encerrarlas en armarios y atarlas y colocarlas boca abajo en una bañera llena de agua. Algunas de las mujeres han sufrido lesiones físicas permanentes derivadas del abuso. Una de las mujeres conocidas como JF fue encerrada en un armario después de llamar a su hermana que contactó a la policía. Cuando la policía visitó la casa, el delincuente dijo que había salido. En la declaración de impacto de su víctima, JF dijo que "es difícil comprender el miedo a menos que haya vivido con él", y que "con frecuencia creía que no estaría viva al día siguiente". Al entregar la sentencia en el Tribunal del Distrito de Downing Center, la jueza Sarah Huggett dijo que el hombre usó "crueldad gratuita ... diseñada para enfatizar la impotencia y la impotencia de la víctima". "Cuando una víctima encontró la fuerza para escapar, encontró un reemplazo", dijo. "No tengo dudas de que había previsión, premeditación y planificación". El juez Huggett dijo que el grado de violencia era una consideración relevante en la sentencia y que el delincuente "asustaba, controlaba y socavaba la sensación de seguridad de cada víctima". El tribunal escuchó mientras estaba bajo custodia, el hombre había sido verbalmente agresivo hacia los visitantes y el personal de enfermería. El hombre será elegible para libertad en 2041.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Guest Indiana
      By Guest Indiana
      411819202-Testigos-de-Jehova-actuacion-ante-casos-de-abuso.pdf
    • Guest Indiana
      By Guest Indiana
      La hermana de Martín, el hombre acusado de intentar abusar sexualmente de una mujer y una menor de edad en el fraccionamiento Capistrano rompe el silencio

      Culiacán, Sin.- Apoyada de una andadera de aluminio, con el rostro hinchado y los ojos rojos causa de las lágrimas que ha derramado, Olga Sandoval, hermana de Martín el hombre acusado de intentar abusar sexualmente de una mujer y una menor en el fraccionamiento Capistrano hoy por la mañana, habla al noticiero de Línea Directa para aclarar que su hermano no es ningún violador y que está enfermo desde hace varios años.
      Mientras nos invita a pasar a su modesto hogar, Olga se acomoda en uno de los sillones rojos de la sala, pide agua a su marido para ofrecer a los recién llegados, mientras agradece la oportunidad de dar a conocer la condición de su hermano al que la sociedad lo juzgó y castigo la mañana de este viernes.
      “Es mi hermano Martín, yo me hice cargo de él hace dos años cuando mi mamá murió, pero luego enfermé yo y se hizo más difícil la situación. Él no es ningún violador. A él le pegan los ataques y no sabe dónde queda, pierde el conocimiento y lo único que hace es pedir ayuda. El año pasado en estas mismas fechas se nos perdió durante 15 díasy lo encontramos en un centro de rehabilitación del campo el diez donde unas personas lo llevaron cuando lo vieron tirado en la calle” señala su hermana.
      Enferma de diabetes, con su vista bastante deteriorada y la falta de su extremidad inferior izquierda, Olga lucha día a día por sacar adelante a su hermano Martín, quién dice que hasta hace poco fue un reconocido rotulista, pero a causa de su enfermedad tuvo que abandonar el oficio.
      Además de ser un integrante del grupo religioso Los Testigos de Jehová, a Martín todos sus vecinos lo conocen como una persona enferma, que padece lagunas mentales y ataques epilépticos, pero todos coinciden en qué es una persona respetuosa y jamás le ha faltado el respeto a nadie cómo se le acusó esta mañana.
      La mujer señaló que desde la mañana de ayer Martín se perdió y ya no supieron nada de él hasta hoy por la mañana cuando comenzaron a circular varias fotografías y un video donde se puede apreciar que está atado de los pies y manos con una cuerda de color amarillo, con visibles huellas de violencia, mientras una voz lo señala como el violador de Capistrano.
      “A mi hermano cuando le dan los ataques lo único que hace es pedir auxilio a quien esté cerca, para mí que la señora y la menor que esperaban camión, estaban cerca de mi hermano cuándo sufrió un ataque y este ha de haber hecho algún movimiento para agarrarse de ellas y pedirles ayuda y por eso creyeron que les faltó el respeto” señaló la hermana.
      Durante la mañana y la tarde de este viernes, familiares del acusado acudieron ante las autoridades para mostrar documentos médicos donde se comprueba que esta persona que padece de sus facultades mentales y de ataques epilépticos está en tratamiento, por lo que esperan que al cumplir las 30 horas de arresto se ha liberado.
      También informaron que hasta el momento las dos mujeres que lo acusaron no han puesto denuncia formal ante las autoridades correspondientes y que no existe ninguna investigación ni antecedentes donde se compruebe que cometió los delitos por los que se le acusan.
      Serán las autoridades encargadas de investigar el caso las que determinen la culpabilidad o inocencia del acusado.
      https://lineadirectaportal.com/policiaca/policiaca-el-no-es-violador-el-esta-enfermo/
    • Guest Indiana
      By Guest Indiana
      La justicia llama a personarse a cuatro ancianos de la congregación en España por posible ocultación de un delito de violación a una mujer cuando tenía 18 años por parte de su jefe

      Una jueza ha tirado de la manta para destapar los casos de encubrimiento y abuso sexual que tienen lugar dentro de los Testigos de Jehová. Este lunes el juzgado de primera instancia de Illescas (Toledo) ha citado a declarar a cuatro ancianos de la congregación para conocer si tenían constancia del presunto abuso sexual que se investiga tras la denuncia de una víctima.
      Se trata de la primera vez en España que cuatro líderes religiosos de este culto son citados a declarar por un tribunal ordinario. En denuncias anteriores solo llegaron a declarar ante la policía en comisaría. El caso en cuestión investiga si F.R.M es culpable de abuso sexual, contacto carnal y presunta violación a una mujer cuando ella tenía 18 años y él 52.
      Asimismo, los ancianos citados a comparecer responden a las iniciales J.L, J.R, T.R y S.F. Dos de ellos siguen como ancianos en la congregación de Illescas, mientras que J.L fue reubicado en la congregación de Parla y T.R. ha sido recientemente desprovisto de sus “privilegios” como anciano. Los cuatro se han acogido al secreto religioso para no declarar.

      Ancianos de los Testigos de Jehová ante el juez
      Ocultación del delito
      Los hechos denunciados ocurrieron hace 10 años. La víctima tenía entonces 18 años y su presunto agresor era su jefe en la empresa donde trabajaba. Según su testimonio ante la magistrada Teresa María González Márquez, el hombre la forzó a mantener relaciones sexuales de forma reiterada durante un año. Él, de 52 años, estaba casado y también era miembro de Testigos de Jehová.

      Los delitos sexuales prescriben entre 10 y 15 años después de la denuncia y en función de la pena prevista. Esto no excluye, sin embargo, que el juez pueda determinar responsabilidades antes de declarar la preescripción del mismo. Desde las asociaciones de víctimas, como es la Asociación Española de Víctimas de Testigos de Jehová o Abusos TJ están llevando a cabo una batalla para que los delitos de esta naturaleza no prescriban.
      Juicios paralelos
      La citación por parte de la juez al cargo de la investigación tendría como objetivo conocer las investigaciones que la secta realizó sobre el caso en sus tribunales internos. No obstante, las defensas han asegurado no conservar los archivos.

      Fragmento del libro de ancianos de 2019
      Como ya informó Crónica Global en su momento, no es la primera vez que la Junta Directiva Nacional descarta compartir los documentos personales con las víctimas o a la justicia. De acuerdo con el libro de ancianos de 2019,ya advierten a los líderes religiosos de “no dar ninguna información” ni “confirmar la existencia de un comité judicial” si un “periodista o abogado” les pregunta.
      Ahora su opacidad ha topado por primera vez con una juez. Y todo apunta que el caso llegará en breve a la Audiencia Provincial de Toledo.
      https://cronicaglobal.elespanol.com/vida/juez-cita-primera-vez-lideres-testigos-jehova-abuso-sexual_221160_102.html
    • Guest
      By Guest
      Australian transmission operator Transgrid has announced that it will install a 250 kilowatt, 500 kilowatt hour Powerpack installation in New South Wales to better manageme fluctuating energy demand and prevent blackouts.
      Transgrid operates the high voltage electricity transmission backbone for NSW and the ACT which connects the generators, distributors and large scale consumers of power. It is looking to energy storage as a means to smooth power spikes caused by renewables like solar which at the grid level, creates a spike in generation at midday that does not always correspond to usage. Unlike fossil fuel fired generation which can be throttled up or down as needed, solar systems generate electricity when the sun is shining and when it is gone, it’s gone.

      Tesla commercial battery storage system will provide the local depot with energy savings by storing lower cost power during the day and returning it back to consumers during times of peak demand. Demand Response installations such as this eliminate the need for natural gas fired peaker plants which similarly stand at the ready to respond to increases in demand. Though these plants do not operate continuously, they generate a disproportionately high amount of pollution for the short periods they operate.  Storing low cost power when demand is low and metering it out during a spike has the potential to save operators and / or customers the incremental cost of these demand surcharges. Battery installations are also not exposed to commodity risk in the event of a spike in the price of natural gas or coal which makes the cost benefit analysis appear that much more attractive.
      Storage at the facility level has similar benefits with a Powerpack installation having the ability to absorb excess solar power generated during the day and metering that power out over the evening and night. Keeping the power generated on site can mean the difference between a solar installation being cost effective or not, depending on the net metering policy of the utility.

      Tesla won a contract with Transgrid to provide its Powerpacks to several sites last year of which this is the first. Transgrid is using the installation to explore the potential of grid scale batteries on its network before adding more.
      In March, Tesla CEO Elon Musk threw down the gauntlet with an Australian billionaire on Twitter, guaranteeing that Tesla could restore stability to Australia’s regional grids with several hundred megawatts of Powerpacks in just 100 days or Tesla would install the system for free. This pilot installation could be the crack in the floodgates, as Australia’s unstable grid and high electricity prices prove to be fertile ground for grid scale batteries.
      Source: AFR (paywall)
       
       
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Sam Ballard was left in a state of paralysis after he swallowed a garden slug for a dare. He died, aged 28, from rat lungworm in Australia.
      https://news.sky.com/story/australian-man-sam-ballard-who-was-left-paralysed-after-eating-a-slug-dies-aged-28-11545373?dcmp=snt-sf-twitter


    • By James Thomas Rook Jr.
      .
      TIRED OF BEING MANIPULATED BY FAKE NEWS?
      VERY SIMPLE SOLUTION ... GET EDUCATED ABOUT WHAT IS REALLY GOING ON AROUND YOU!
      Royal Commission Case Study 54: What to expect - by an anonymous reporter who DOES homework !
       
      With Case Study 54 only a few days away, THIS FRIDAY (AUSTRALIAN TIME) MARCH 10, 2017 (You do the math for local time...) a lot of discussion has been circulating as to exactly what we can expect when Watchtower appears once again before the Australian Royal Commission.
      I’ve decided to chip in a few observations here to help set expectations and to contribute to the discussions as best I’m able. So without further ado, let’s quickly run through what we know:
       
      What exactly will be discussed?   According to the Commission website, the scope of the study is as follows
      1.      The current policies and procedures of Jehovah’s Witnesses and Watchtower Bible and Tract Society of Australia Ltd in relation to child protection and child-safe standards, including responding to allegations of child sexual abuse.
      2.      Factors that may have contributed to the occurrence of child sexual abuse at Jehovah’s Witnesses and Watchtower Bible and Tract Society of Australia Ltd institutions.
      3.      Factors that may have affected the institutional response of Jehovah’s Witnesses and Watchtower Bible and Tract Society of Australia Ltd to child sexual abuse.
      4.      The responses of Jehovah’s Witnesses and Watchtower Bible and Tract Society of Australia Ltd to relevant case study report(s) and other Royal Commission reports.
      5.      Any related matters.
      The purpose of this public hearing is not to inquire into individual sets of facts or particular events as has occurred in previous Royal Commission case studies.
      Why does the Case Study 54 hearing appear to be only one day long?   This may appear at first glance to be a surprise. How can a single day of testimony possibly be enough to cover the vast and complex issue of Watchtower’s child abuse scandal?
       
      Well, remember that Case Study 54 isn’t a fact finding mission. That was Case Study 29. The Commission spent days digging and interviewing, and ultimately issued a detailed report on every aspect of Watchtower’s failure. As far as the Commission is concerned, the facts are in. There is no further debate. Case Study 54 is tasked purely with a quick review of those facts and then with publicly asking Watchtower what is has done to address the damning failures identified in Case Study 29.
      Remember what Justice McClellan said to Watchtower’s legal team? That they were going to come back to Watchtower and publicly ask them what had been done to address the issues?
      That’s what this is.
       
      So what has Watchtower done in the 21 months since Case Study 29?   As far as I am aware, the only potential effort from  Watchtower to address any of the concerns raised in the Royal Commission has been to no longer require an abuse survivor to confront their attacker. However, it was not clear from testimony if this practice had actually been halted before the Commission sat. Watchtower seemed to insist in testimony that it was, but their documentation did not reflect this.
      Thus one cannot say with certainty that even this potential change has come as a result of the Commission report.
       
      So Watchtower is going to stand before the Commission, after 21 months, and basically say they’ve done nothing at all?   I have no idea.
       
      I mean, that would be the honest thing to do, but remember how slippery and devious Watchtower was in Case Study 29, with senior Watchtower officials like Rodney Spinks, Terrence O’Brain and Governing Body Member Geoffrey Jackson attempted to mislead and outright lie to the Commission on multiple occasions. As far as I can see, Watchtower has three options
       
      Admit they’ve done nothing and that they don’t intend to for religious reasons, and turn the whole thing into an issue of religious freedom.   Try to stall and muddy the waters by saying they’ve not had enough time, that they have no authority to make the changes required without Brooklyn agreement, knowing full well that Brooklyn is beyond the reach of the Commission. The idea here would be to stall until the day is over, then slink away and wait, knowing no further testimony is required.   Dive full into another round of misleading doublespeak and outright lies to try and pull the wool over the Commission’s eyes. Which one will they pick? Again I have no idea. Judging from Watchtower’s jaw-dropping legal incompetence in Case Study 29 and in the recent Fessler case, it’s very hard to predict their strategy. It seems to have no rhyme or reason, but keep in mind three things.
       
      The men in charge of Watchtower are firstly very deluded. They genuinely think they are defending God’s organization against Satanic and apostate attack, and feel that compromise will be a victory for Satan.   The men in charge of Watchtower are very out of touch with real life, spending all their days in a world where you don’t question Watchtower or those who run it, and now they’ve risen to the top. Their word is law. Odds are that no-one has told Anthony Morris III that his ideas are stupid for a very long time. They have no idea how to handle the kind of environment the Royal Commission brings to the table. Geoffrey Jackson’s excruciating performance, where the Commission made mincemeat of his arguments, was proof of that.   The men in charge of Watchtower are caught between being honest with a Commission that has all of their dirty little secrets on the one hand, and playing to the growing audience of JW’s who they know WILL find out about March 10th one way or the other. They have to both be as compliant as possible to the Commission whilst also appearing to be steadfast and unmovable to the Witnesses who will end up seeing the testimony on YouTube.   So delusion, seclusion, and public relations are all going to crash into once horrible mess as they did in Case Study 29 and as a result I have no idea what Watchtower will do on Friday.
       
      We  hope to preserve the live steam video for future reference as the Commission does not archive or make this video available once the live stream is over. However, technical gremlins are always a factor so if you have the ability to record the live stream, it would be a great idea to do so as well. The more people do this, the less chance of this footage being lost forever.
       
      Lastly we will of course be following up with articles on the day, giving you a more detailed analysis of what has transpired.
      Get your popcorn (and your coffee if you’re staying up late) and lets all observe the car crash together!
      And one last thing: if it is safe for you to do so, please tell as many Jehovah’s Witnesses as you can about the events on March 10th. Their children are at risk and they don’t even know it. They may choose not to look up the Case Study, but simply being aware that it exists is the first step in raising awareness that the Governing Body is not being honest with them about the international scandal of child abuse inside the Watchtower organization.
      (edited for political correctness and other stuff ...) JTR
       
       



    • By Bible Speaks
      AUSTRALIA
      ASSASSINATION OF A COMPLETE WITNESS FAMILY.
      A disgruntled Jehovah's Witness whose family was killed in the Margaret River massacre has spoken of his children going to a "new system" after his tragic death.
      The bodies of the four autistic children of Aaron Cockman, Taye, 13, Rylan, 12, Arye, 10 and Kadyn Cockman, eight, were found on Friday at the family farm in Osmington, in rural western Australia.
      The youngsters, as well as Katrina, a separated couple of Mr Cockman, 35, and his mother Cynda, 58, are believed to have been shot dead by the children's grandfather, Peter Miles, 61.
      "My whole family has remained strong, we were all seated last night and it was not tears or tears ... it all smiled, laughed and joked," said Mr. Cockman, according to The West.
      Aaron Cockman, a Jehovah's Witness whose family was killed in the Margaret River massacre, spoke of his children going to a "new system" after their tragic deaths.
      https://en.mogaznews.com/World-News/902523/Margaret-River-massacre-Jehovahs-Witness-father-speaks-about-his-children-.html

    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      El grupo religioso de los Testigos de Jehová perdió el control de un complejo inmobiliario de 31,8 millones de dólares en San Petersburgo, Rusia, el jueves después de que el tribunal de la ciudad confirmara la decisión de un tribunal inferior de que la propiedad debería ser confiscada por el gobierno.
      El fallo que permitirá al gobierno ruso apropiarse de las propiedades del grupo religioso se hizo exactamente un año después de que el gobierno ruso calificara a los Testigos de Jehová como una organización extremista y lanzara una represión contra sus miembros. Los testigos de Jehová habían apelado la decisión del tribunal inferior de confiscar el extenso complejo administrativo, argumentando que una de las corporaciones estadounidenses del grupo es el propietario legal.
      “El fallo original del Tribunal de Sestroretskiy en diciembre de 2017 ignoró la evidencia de que la oficina de los Testigos es propiedad de Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania (WTPA), una corporación sin fines de lucro con sede en los Estados Unidos”, dijo la organización en un comunicado.
      “Los testigos de Jehová en Rusia transfirieron la propiedad a WTPA en 2000, y WTPA desde entonces ha pagado unos $ 3 millones en impuestos a la propiedad a la Federación Rusa”, continúa el comunicado.
       
      Sin embargo, este argumento no influyó en el Tribunal de San Petersburgo. Los jueces rusos han defendido reiteradamente las sentencias que sostienen que los Testigos de Jehová, una denominación cristiana con más de 8 millones de miembros en todo el mundo, es una secta extremista. Se asumió ampliamente que la corte de San Petersburgo confirmaría la decisión del tribunal inferior de que los medios rusos informaron que el centro de investigación médica Almazova había solicitado permiso para tomar el centro del gobierno ruso una semana antes de que se tomara la decisión final sobre la apelación. .
      “Esto representa una influencia ilegal por parte de un tercero en un tribunal que todavía tiene que tomar su decisión”, dijo a Newsweek Jarrod Lopes, representante de los Testigos de Jehová en Estados Unidos.
      Mientras tanto, las personas que asistieron a la audiencia en la corte dijeron que el juez se tomó solo unos minutos para tomar una decisión.
      “El ambiente en la cancha no fue malo, pero cuando estás allí tienes la sensación de que es un teatro. Parece que la decisión ya se tomó, como si no fuera una verdadera corte”, dijo Yaroslav Sivulsky, un testigo de Jehová de Rusia. , dijo a Newsweek.
      “Tratamos de luchar por nuestros intereses y nuestros abogados fueron brillantes, pero el lado del fiscal no hizo nada. Ella solo dijo que apoyaba una declaración por escrito que ya había hecho, y luego el tribunal deliberó durante cinco minutos antes de tomar su decisión”, describió Sivulsky. .
      Los defensores de los Testigos de Jehová dijeron que se habían dirigido a las embajadas extranjeras en Rusia en un intento de obtener apoyo para su causa. Sin embargo, cientos de centros de testigos de Jehová han sido clausurados en todo Rusia y los aproximadamente 150,000 Testigos de Jehová en el país se han ocultado.
      https://newsweekespanol.com/2018/05/testigos-jehova-complejo-inmobiliario-millonario-gobierno-ruso/
    • By James Thomas Rook Jr.
      (New news ....)  A MONTANA Judge Orders Jehovah’s Witnesses to Turn Over Internal Documents Related to Childhood Sexual Abuse
      April 12, 2018
       
      On April 5, 2018, Judge James Manley of Sanders County, Montana ordered the Jehovah’s Witnesses religious organization to produce documents and testimony related to internal reports and investigations into the childhood sexual abuse of NPR’s two clients.
       
      In this case, the two Plaintiffs were sexually abused as children by a member of the Jehovah’s Witnesses. The Elders in the local Jehovah’s Witness congregation in Thompson Falls, Montana were aware of the abuse and failed to report it to the police, choosing instead to handle the reports and investigations internally pursuant to Jehovah’s Witness guidelines. Their decision not to report the abuse to authorities allowed the perpetrator to remain in the congregation and continue to abuse one of the Plaintiffs.
       
      Throughout this case, and similar childhood sexual abuse cases across the country, the Jehovah’s Witnesses have refused to produce documents related to their internal handling of reports of sexual abuse and related investigations and disciplinary actions claiming that the information is protected by the clergy-penitent privilege and the First Amendment to the United States Constitution.
       
      Through briefing to the court, NPR convinced the Judge that Defendants’ privilege claims were unsupported and improper under the law. The Court agreed that Defendants could not blanket everything related to their investigations in secrecy and that they must turn it over to the Plaintiffs. Often, this is the very evidence that can win or lose a case like this against a religious institution.
       
      The case of Nunez, et al. v. Watchtower Bible & Tract Society of New York, et al.  is set to go to trial in September of 2018.
      The plaintiffs in this case are represented by NPR partner D. Neil Smith and associate Ross E. Leonoudakis.
       
      ----------------------------------------------------------
      A Jury of 12 held in public view ... or a tribunal of three held in complete secrecy.
      Which would YOU choose,  to get Justice?
       
    • By Bible Speaks
      Our congregation of 40 publishers in Victoria, Australia, listening to our young ones appreciation for Sophia & Caleb during the ‘Forgive FreelyÂ’ part.  thank you

    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Treinta y tres cartas y documentos internos, filtrados el martes por la organización de transparencia FaithLeaks, exponen una serie de acusaciones de abuso sexual de menores en la iglesia de los Testigos de Jehová y los esfuerzos que la iglesia hizo para encubrir el escándalo y mantenerlo alejado de la "corte mundana de la ley". Los documentos, escritos entre 1999 y 2012, son comunicaciones entre los líderes de la iglesia y las entidades legales de la iglesia, un grupo conocido colectivamente como Watchtower.
      http://zappingnews.net/documentos-filtrados-revelan-escandalo-abuso-menores-testigos/
    • By Srecko Sostar
      Newcastle Herald senior journalist, Joanne McCarthy.
      Catholic, Anglican, Uniting and some others with WT-JW in the same pot. This prove how JW are not so different as religion/organization who claim to be only true and only one religion with highest moral standards above all others.
      Catholic church and JW looking at child molestation as a sin, moral failure. According to recommendation they need to change that view on issue. GB changed many past "truths" and replaced "firmly bible based teachings" with "new teachings" giving same explanation - this new teachings is also "firmly established on Bible" :))). Will they change "two witness rule" in cases of child molestation? Until now they said "firmly" NO.  But future can/might give "new clarification" on this matter :)) And all members will see that new instructions as "proper food in proper time". hehe
       
      "Jehovah's Witnesses accused of failing to adopt abuse inquiry recommendations"
      Posted Fri 10 Mar 2017,  http://www.abc.net.au/radio/programs/worldtoday/jehovahs-witnesses-accused-of-failing-to-adopt/8343354  
       
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Australia’s parliament has legislated for marriage equality, passing a bill almost unanimously to allow two people, regardless of sex, to marry.
      On Thursday the House of Representatives passed a cross-party bill after an unprecedented national postal survey gave unstoppable momentum to legislate the historic social reform.
      Australia, which changed the law in 2004 to say that marriage is only between a man and a woman, now becomes the 25th country to recognise same-sex marriage.
      Read more: https://www.theguardian.com/australia-news/2017/dec/07/marriage-equality-law-passes-australias-parliament-in-landslide-vote
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Un niña de 10 años aparentemente fue abusada desde los siete por parte de un hombre, con quien coincidía en los encuentros religiosos de la congregación Testigo de Jehová a la que asiste con su familia. Pese a que la madre y también las autoridades religiosas sabían del hecho, fue otra persona quien se animó a denunciar el caso.
      La fiscal Laura Ávalos confirmó a R800 AM que imputó y pidió la prisión preventiva de Carlos Alcaraz, de 62 años, por supuestamente haber manoseado en las partes íntimas de la menor. “Ahora (la víctima) tiene 10 años pero esto lo venía haciendo el señor desde que ella tenía 7”, apuntó.
      “La víctima ya no soportaba la carga y en el colegio ella había asistido a una reunión donde se decía que ese tipo de hechos estaban mal, que no era correcto. Entonces ella le cuenta a su madre, esto fue en abril pasado aproximadamente”, detalló. Sin embargo, la mamá no denunció el hecho ante la comisaría o fiscalía. La mujer sí le comentó lo sucedido a una amiga suya y esta a su vez le dijo a una tercera persona; recién esta última decidió presentar la denuncia formal.
      Ávalos informó que la madre no se animó a recurrir al Ministerio Público “para no revictimizar a su hija”, según se defendió, y además porque el acusado fue ‘sancionado’ por su congregación Testigos de Jehová, donde sus autoridades dispusieron privarle de la participación en reuniones sociales, pero no así del culto religioso. “Para ella eso ya fue suficiente, el señor había mencionado que estaba arrepentido de lo que hizo y para no revictimizar a su hija decidieron dejar así como estaban las cosas”, contó.
      Por su parte, el denunciado se declaró inocente y aseveró al canal NPY que siempre se relacionó bien con la familia de la niña porque hacía tiempo la conocía. “La moral siempre se tiene que mantener limpia”, dijo con relación al castigo que recibió en la iglesia. “Yo en algunas situaciones me descuidé, porque permití que la niña se acercara mucho en casa”, contó en otro momento sin entrar en mayores detalles, pero sí recalcando su inocencia.
      http://www.hoy.com.py/nacionales/imputan-a-religioso-por-manoseo-permiti-que-la-nina-se-acercara-mucho
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      "Estamos viviendo un momento histórico".
      Esas fueron las palabras que pronunció este viernes Jay Weatherill, el primer ministro de Australia Meridional, estado del sur de Australia, cuando anunció la puesta en marcha de una enorme batería de iones de litio producida por Tesla, la más grande del mundo.
      El sistema fue activado cerca de Jamestown, un parque eólico al norte de la ciudad de Adelaida, la capital regional, y contribuirá a evitar los apagones y mejorar el suministro eléctrico de la zona, que sufre problemas de energía desde hace tiempo debido a las constantes olas de calor.
      Leer más: http://www.bbc.com/mundo/noticias-42195321
       

    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Una vez más, los Testigos de Jehová son el blanco de una demanda colectiva por encubrir los crímenes de pederastas dentro de la organización religiosa. 
      La demanda más reciente por víctimas de abuso sexual fue interpuesta en Canadá. Las víctimas exigen que la corporación que administra las actividades de los Testigos -la Watch Tower Bible and Tract Society, con sede en Warkick, Estados Unidos- desembolse 66 millones de dólares. 
      https://www.taringa.net/posts/noticias/20065965/Millonaria-demanda-contra-Los-Testigos-de-Jehova-por-abuso.html
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      A Central Coast man who raped and tortured a succession of women over more than two decades has been sentenced to at least 27 years in jail.
      The 53-year-old man, who cannot be named for legal reasons, was found guilty of 55 charges relating to the physical, sexual and psychological abuse of women he lived with between 1988 and 2014.
      The man, who was a member of the Jehovah's Witnesses, was accused of raping the women with household objects and detaining them.
      The sadistic nature of the offences included bashing and raping the women for not folding washing correctly, making them eat off the floor, locking them in wardrobes and hog-tying them and placing them face down in a bathtub full of water.
      A number of the women have suffered permanent physical injuries stemming from the abuse.
      One of the women known as JF was locked in a cupboard after calling her sister who contacted police.
      When police visited the home, the offender said she had gone out.
      In her victim impact statement JF said "It's hard to understand the fear unless you have lived with it," and that she "frequently believed she wouldn't be alive the following day".
      In handing down the sentence in the Downing Centre District Court, Justice Sarah Huggett said the man used "gratuitous cruelty ... designed to emphasise a victim's powerlessness and helplessness".
      "When one victim found the strength to escape, he found a replacement," she said.
      "I have no doubt there was foresight, premeditation and planning."
      Justice Huggett said the degree of violence was a relevant consideration in the sentence and that the offender was "frightening, controlling and undermining each victim's sense of security".
      The court heard that while in custody, the man had been verbally aggressive towards visitors and nursing staff.
      The man will be eligible for release in 2041.
      http://www.abc.net.au/news/2017-10-13/man-who-tortured-women-jailed-27-years/9046326
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Los Testigos de Jehová: epidemia de casos
      Monica Doumit señala el caso de los Testigos de Jehová: sin clero, sin colegios ni orfanatos ni órdenes religiosas, y con 1.006 casos admitidos de miembros denunciados por abusos sexuales (la tabla RMIT Cahill-Wilkinson hablaba solo de 137 casos). Teniendo en cuenta que los Testigos en Australia son apenas un 0,4% de la población (muy lejos del 25% de australianos que son católicos) asombran esas cifras. De nuevo, la comisión les dedicó apenas una mañana, no tres semanas como a los católicos. 

      Cahill y Wilkinson atribuyen la mala gestión de los abusos en ambientes de Testigos de Jehová a su lectura literal de Deuteronomio 19,15, que pide dos testigos del acto de abuso, por la que los responsables de las comunidades dejaban impunes a los abusadores y sin tratar las denuncias.
      http://www.religionenlibertad.com/celibato-confesion-favorecen-abuso-sexual-hay-59386.htm
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      La agresión prosiguió hasta que cumplió 15 años y ella se atrevió a contarle lo que ocurría a su padre, John Viney, quien en esa época era uno de los miembros del grupo de ancianos o superintendentes del grupo local de los Testigos de Jehová en la ciudad de Barry, en el sur de Gales (Reino Unido).
      La situación no era fácil.
      El agresor era un cuñado de Viney y también era uno de los superintendentes de ese mismo grupo religioso cristiano, fundado en Estados Unidos a fines del siglo XIX y que en la actualidad tiene más de ocho millones de seguidores repartidos en más de 200 países.
      Viney llevó el caso ante las autoridades de la agrupación, que realizaron una suerte de audiencia privada regida por dos superintendentes.
      Ante ellos, Karen narró los abusos de los que había sido víctima, los cuales fueron negados por su agresor.
      "Al final de la reunión los dos superintendentes elaboraron un informe para el grupo de ancianos, quienes debían decidir si había un caso", dice Viney en una entrevista con el periodista David Cook, quien realizó un reportaje sobre este tema para el Servicio Mundial de la BBC.
      "Dado que era la palabra de Karen contra la de él y que los Testigos de Jehová necesitan que haya dos testigos ante cualquier pecado, entonces decidieron que no se podía hacer nada".
      El episodio derivó en el alejamiento de Karen y de Viney de la agrupación religiosa, a la que perteneció durante casi medio siglo.
      Viney se convirtió en un fuerte crítico de la manera cómo el culto manejaba los casos de abusos sexuales y, concretamente, de la llamada regla de los dos testigos.
      Por esta controvertida norma, la agrupación ha sido cuestionada en diversas partes del mundo y señalada por facilitar la impunidad en casos de pederastia.
      Pero, ¿de dónde proviene la regla?
      Una lectura literal
      Los Testigos de Jehová basan su fe en una estricta interpretación de la Biblia, libro que se supone norma todas las facetas de sus vidas.
      Sus creencias los diferencian de los agnósticos, pero también de otras ramas del cristianismo.
      Sin embargo, en los últimos años han surgido numerosos casos de abusos sexuales dentro de la organización que no se habían difundido ni habían sido castigados debido, según se denuncia, a esta lectura literal de la Biblia.
      "Los Testigos de Jehová intentan basar su fe en las escrituras y, como la mayor parte de las denominaciones cristianas, escogen determinados versículos a los que les otorgan un pesomayor que a otros", le explica a la BBC el reverendo Ross Blackman, quien durante muchos años fue miembro de ese grupo religioso y en la actualidad pertenece a la Iglesia de Escocia.
      "Quizá la regla de los dos testigos es un buen ejemplo de ello".
      "Tú hallas esa norma en el Antiguo Testamento, en un par de capítulos del Deuteronomio. En el primer ejemplo, se trata de un caso de pena de muerte en el que se señala que no será aplicada a menos que haya dos testigos y quizá puedes entender por qué podría ser prudente en esa situación", añade.
      "También aparece en otros lugares. Hay ejemplos de dos testigos de quienes se espera que prueben que hubo cierto comportamiento, especialmente cuando se le atribuye a alguien de autoridad".
      Miles de casos
      La abogada Kathleen Hallisey, quien en 2015 representó a la primera víctima de abuso sexual en entablar un juicio civil en Reino Unido en contra de los Testigos de Jehová, destaca la relación entre esa norma y la impunidad.
      "Difícilmente hay dos testigos para un caso de abuso y si ello es una exigencia para que se produzca una investigación y, además no hay una denuncia ante las autoridades sobre la supuesta agresión, entonces no sólo los niños siguen sufriendo sino que el agresor sigue allí afuera, libre para seguir delinquiendo", le dice Hallisey a la BBC.
      La abogada equipara lo que está ocurriendo con los Testigos de Jehová con el escándalo de pederastia que ha sacudido a la Iglesia católica.
      "Ciertamente, las cifras de casos de los Testigos de Jehová no son tan numerosas como las de los católicos, pero cuando miras el grado de encubrimiento y hasta dónde están dispuestos a llegar para evitar develar documentos en relación con abusos sexuales a menores, entonces creo que es un escándalo de ese nivel", afirma.
      En 2016, una comisión especial de investigación en Australia publicó un informe muy crítico sobre el abuso sexual en los Testigos de Jehová que era particularmente duro con la regla de los dos testigos.
      El reporte decía que al compromiso absoluto con esa norma, interpretada como palabra divina, demostrada que los Testigos de Jehová sufren "una grave falta de comprensión acerca de la naturaleza del abuso sexual" y que su débil sistema disciplinario deja a los "agresores de menores libres dentro de la organización y de la comunidad".
      Cuando la comisión analizó los expedientes de los Testigos de Jehová halló evidencia de 1.800 presuntas víctimas de pederastia desde la década de 1950.
      Además, encontraron que en esos archivos aparecían mencionados en torno a un millar de supuestos agresores. Sin embargo, ninguno de los casos había sido reportado a la policía.
      ¿Pecado de omisión?
      Kathleen Hallisey destaca el hecho de que la agrupación no lleva ante las autoridades las denuncias que reciben.
      "Sabemos que se hacen informes para la Watchtower (la sede principal de los Testigos de Jehová) aquí en Reino Unido, y así ocurre en todo el mundo, y se mantiene un registro de ese reporte de supuesto abuso. Pero esos documentos nunca son entregados a las autoridades", señala.
      Los responsables de la Watchtower declinaron un pedido de entrevista de la BBC, pero enviaron una declaración escrita en la que señalan que rechazan los abusos contra menores y que los consideran como un delito terrible y un pecado.
      Afirman que los superintendentes no protegen a los abusadores de las autoridades o de las consecuencias de sus actos y aseguran que las víctimas y sus padres tienen todo el derecho de reportar lo ocurrido a las autoridades policiales y que, si deciden hacerlo, es algo que no depende del número de testigos.
      Sin embargo, Karen afirma que nunca sintió el apoyo de la organización.
      "Nadie en los Testigos de Jehová me dijo que fuera a la policía. Yo sabía que quería hacerlo, pero incluso después de decírselo a mi padre él sintió que necesitaba contactarlos para saber si estábamos autorizados o no para hacerlo", dice.
      "Ellos no te estimulan a hacerlo de ninguna manera. Ninguno de ellos vino conmigo ni me brindó apoyo".
      Pese a todo, ella logró que en su caso se hiciera justicia.
      Casi 28 años después de su primera denuncia ante las autoridades, Karen volvió a acudir a la policía. Esta vez, después de que su agresor fue arrestado.
      "Más víctimas salieron a la luz, así que terminó yendo a los tribunales y terminó condenado a 14 años de cárcel", cuenta.
      Pese a ello y a un documento publicado por los Testigos de Jehová en Reino Unido enero de este año, en el que el culto expresa su rechazo rotundo al abuso sexual a menores y fija sus políticas ante este problema, señalando que las víctimas pueden acudir a la policía, Karen duda que se trate de un cambio de fondo.
      "No confiaría en ningún documento de ellos simplemente porque ellos aún mantienen la regla de los dos testigos", dice.
      "Si ellos repentinamente dijeran 'está bien, nos damos cuenta de que no va a haber dos testigos en los casos de abusos sexuales y vamos a poner eso en un documento', entonces yo podría pensar que finalmente están empezando a entender", concluye.
      http://www.bbc.com/mundo/noticias-40490116
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Un líder del grupo cristiano “Testigos de Jehóva”, fue capturado en por supuesta violación especial, aprehensión que se llevó a cabo en la 3 avenida del Barrio El Centro de esta ciudad, al norte de Honduras.
      El detenido por la Agencia Técnica de Investigación Criminal (ATIC), responde al nombre de Roger Abrahán Flores Díaz de 45 años de edad, acusado de violar a varias niñas.
      Se supo que luego que las autoridades le cayeran para esposarlo, fue enviado a la Fiscalía de turno para responder al debido proceso.
      Antecedente
      En octubre de 2016, el pastor evangélico Denis Ricardo Rodríguez de 41 años de edad fue dejado en libertad. Lo anterior, tras ser detenido por el supuesto delito de estafa a un fiel de su iglesia “Ebenezer” en el occidente de Honduras.
      Tras quedar libre se supo que en el mes de noviembre acudió a audiencia conciliatoria con la persona que lo acusó.
      “La intención era humillarme públicamente y la acusación fue desvirtuada. Además, fue una persona que se congregó con nosotros y al final se trató de un mal entendido”, aseveró el líder evangélico.
      Contreras vivió una pesadilla en su primer día tras las rejas de una bartolina. Quien también se quejó por los niveles de insalubridad que allí hay. Además, destacó que “no todos lo que vamos a una cárcel somos delincuentes”.
      Según el denunciante, identificado como Ivis Ibarra Tábora Ramírez, el guía espiritual realizó una permuta con un carro. El trato consistía en que el pastor se comprometía a devolver el efectivo del carro permutado. Ante la negativa del religioso de cumplir el trato el ciudadano se vio obligado a denunciarlo ante las autoridades. Los uniformados detuvieron al líder espiritual durante un culto. Asimismo, se dijo que dicho culto se llevaba a cabo en la Colonia El Orégano de Copán. Tras ser detenido, fue remitido a los juzgados para que respondiese por el delito de estafa.
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      An Iranian illegal immigrant who faked a homosexual relationship and claimed he had torn up the Koran and become a Jehovah’s Witness has had his application for asylum rejected in Federal Court.
      The man, known in court documents as “CVS16”, came to Australia by boat in May 2013. He was granted a bridging visa in March 2014, but the visa was revoked four months later when he was charged, and later convicted, with one count of reckless wounding.
      In September 2015, Immigration Minister Peter Dutton invited the man to apply for a protection visa, and in February last year, following an earlier incomplete application and interview with a departmental dele­gate, he applied.
      In a statement attached to his application, he claimed to “fear persecution on the basis of his membership of the particular social group comprising homosexuals, and his conversion in 2013 to Christianity and adherance to the Jehovah’s Witnesses faith”.
      The man’s application was rejected by the department in July. Mr Dutton then referred the case to the Immigration Assessment Authority to be reviewed, as mandated under the Migration Act.
      The authority comprehensively upheld the department’s decision, finding that although the man had attended some Jehovah’s Witnesses services and participated in some Bible study groups, they did not accept he had converted to Christianity or had a “genuine interest” in the religion.
      They also “did not accept to be credible” the man’s claim to be homosexual, nor his claim he “had set up a homosexual relationship and tore up the Koran”.
      The authority ultimately rejected the applicant’s claims “to fear serious harm for being a failed asylum-seeker or for having departed Iran unlawfully”, and rejected his visa application.
      The man made a final appeal to the Federal Court, arguing the Immigration Assessment Authority had not adequately considered extra documentation sup­plied. Judge Rolf Driver rejected the appeal on Friday, saying the man had “failed to establish” the authority’s decision had been affected by jurisdictional error.
      The man is in Western Australia’s Yongah Hill centre.
      http://www.theaustralian.com.au/national-affairs/immigration/wouldbe-refugees-gay-claims-not-credible/news-story/ee7fe3d67e7d8d7578f5119142571e6e
    • By Jack Ryan
      A former member of the Jehovah Witness congregation will appear in court next week after he was charged with sexually assaulting four boys.
      The charges stem from ongoing investigations linked to the Royal Commission into institutional child sexual offences.
      Police allege between 1993 to 2013, the 44-year-old man sexually assaulted four boys aged between 14 and 16 at the time of the offences.
      READ MORE: http://www.watoday.com.au/wa-news/former-wa-jehovah-witness-charged-with-alleged-historic-child-abuse-offences-20170512-gw37yd.html
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      La religiosa, que trabajaba en un instituto para niños hipoacúsicos, llevaba un mes huida de la justicia y se entregó esta semana a las autoridades. En este mismo caso hay otros cinco detenidos, entre ellos dos curas. Algunos testimonios de víctimas denuncian que la monja llegó a colocarle un pañal para ocultar la hemorragia causada por los abusos. Kosaka Kumiko, una monja católica de origen japonés, ha sido detenida en la provincia argentina de Mendoza e imputada por la Fiscalía por su supuesta implicación en un sonado caso de abusos sexuales contra menores de un instituto para sordomudos, han informado fuentes jurídicas a la agencia Efe. Kumiko, cuya labor era cuidar a los menores hipoacúsicos, se encargaba de elegir a los más vulnerables y de encubrir los abusos que cometían sus superiores. Otras imágenes 2 Fotos Tras permanecer un mes prófuga de la justicia, la religiosa se entregó esta semana en Buenos Aires y, ya detenida, fue trasladada a Mendoza, donde el pasado jueves declaró ante el fiscal, quien le comunicó su imputación. Está acusada de la "comisión por omisión" del delito de abuso sexual con "acceso carnal gravemente ultrajante agravado". Por este mismo caso ya hay otras cinco personas detenidas, entre ellas dos sacerdotes, imputadas por varios casos de abuso sexual a menores de entre 10 y 12 años del Instituto Antonio Próvolo para niños hipoacúsicos. "Soy inocente. No sabía de los abusos. Soy una persona buena que he entregado mi vida a Dios", ha declarado la monja ante el juez, según recoge el diario argentino Clarín. Fueron varias víctimas de estos abusos quienes denunciaron los hechos. Según el testimonio de una joven de 17 años que asistió a ese instituto, fue abusada sexualmente con solo cinco años y Kumiko llegó a colocarle un pañal para detener la hemorragia causada por esos abusos. Otra víctima relató que la religiosa la enviaba a la habitación de Horacio Corbacho, uno de los curas detenidos, donde era violada. Otros testimonios han asegurado que la monja incluso participó en tocamientos a niñas, según ha explicado el abogado Sergio Salinas, de la ONG Xumek, que defiende a las víctimas.

      Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/3030422/0/detenida-monja-argentina-elegir-ninos-sordos-abusos-sexuales-curas/#xtor=AD-15&xts=467263
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Un encuentro en Londres teje alianzas para denunciar la justicia paralela de la organización religiosa EL PERIÓDICO, único medio de España convocado a la jornada de víctimas, abogados, policías y periodistas "No queremos derribar la Watchtower [nombre abreviado con el que se denomina la Watchtower Bible and Tract Society, el cuerpo gobernante de los Testigos de Jehová ubicado en Estados Unidos], sino tan solo denunciar que esta organización religiosa tiene una política que hace mucho daño a las personas y que, además, es ilegal", explica Trey Bundy, un periodista del CIR (Center of Investigating Reporting) que ha pasado los tres últimos años de su vida investigando este credo.
      Bundy ha impulsado en Londres un encuentro internacional de abogados, policías, extestigos activistas, víctimas y periodistas -procedentes de 9 países distintos- que han contribuido a revelar lo que ocurre en el seno de esta organización. EL PERIÓDICO, el diario que hasta la fecha ha destapado los principales casos que se conocen en España, ha sido el único medio español invitado a la jornada, celebrada el 27 de abril.
      "Los Testigos de Jehová siguen sin denunciar públicamente los casos de pederastia que se dan dentro de sus congregaciones", recordó Bundy al inicio de la reunión. Por eso era necesario "dar un paso más" para conectar a profesionales de distinta procedencia que puedan seguir trabajando más coordinadamente para lograr que eso cambie.
      Continuar leyendo
    • By admin
      Replies below will be split off to form separate topics as needed.
      Enjoy!
       
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      De acuerdo a dicha regla, los casos de violación dentro de la congregación religiosa serán investigados solo si la víctima presenta a dos testigos presenciales del hecho
      La congregación religiosa Testigos de Jehová se ha visto en medio de un escándalo en Australia luego que se negaran tajantemente a cambiar su criticada regla de “los dos testigos” en caso de violación, así sea pedofilia.
      Tras los sonados casos de violación sexual a menores en Australia dentro de congregaciones religiosas el gobierno decidió conformar una comisión que investigara exclusivamente los casos de abuso a menores dentro de los Testigos de Jehová, que en dicho país tienen alrededor de 65 mil fieles.
      La congregación adoptó un gran número de las recomendaciones realizadas por la mencionada comisión en un intento de transparentar su organización. Sin embargo, hubo una en la que se negaron rotundamente: la regla de los dos testigos.
      Dicha regla señala que los Ancianos, los líderes de una comunidad, solo podrán tomar en consideración los casos de violación sexual cuando existan dos o más testigos presenciales del hecho. Asimismo, tampoco se considerará el testimonio de otras víctimas de la misma persona.
      El argumento en el que se basan para negarse a abandonar dicha regla es que esta es mencionada en dos pasajes de la Biblia. Una en Timoteo 5:19, que dice “contra un anciano no admitas acusación sino con dos o tres testigos” y la segunda Mateo 18:16 “más si no te oyere, toma aún contigo a uno o dos, para que en boca de dos o tres testigos conste toda palabra”.
      Fue el vocero de los Testigos de Jehová en Australia, Terrence O'Brien quien ante la comisión señaló que si bien es complicado para la víctima hallar a dos o tres testigos de la violación, esta regla  no se puede cambiar por que “esa es nuestra posición”.
      http://diariocorreo.pe/mundo/testigos-de-jehova-se-niegan-a-cambiar-regla-de-2-testigos-en-casos-de-violacion-737352/
    • By Jack Ryan
      Australian Royal Commission into Institutional Responses to Child Sexual Abuse. Watchtower leadership in Australia testify
    • By Jack Ryan
      All Exhibits for Case Study 54, Jehovah's Witnesses and Watchtower, have been released by the ARC.
      http://www.childabuseroyalcommission.gov.au/exhibits/10908a67-70c5-4103-94cc-dac096fdb585/case-study-54,-march-2017,-sydney
      EXHIBIT LIST
      Joint Statement of O'Brien and Spinks Child Protection Guidelines for Branch Office Service Desk Child Safeguarding Policy of Jehovah's Witnesses in Australia (draft version as presented to ARC) Legal Guidelines on Reporting Obligations (State-by-State) Correspondence between Watchtower and Governing Body Summons to Produce Watchtower body of elders letter Watchtower response to ARC plus more.
      From page 3:
      Child pornography: Showing pornography to a minor is considered to be child sexual abuse. Although viewing child pornography is not considered to be child sexual abuse, it is still a serious violation of Jehovah’s standards. A person in-volved in viewing child pornography should be strongly counseled. Depending on the frequency and the extent of his viewing, he could be subject to congregation judicial action. In such cases, the Service Department may decide that branch-imposed restrictions are warranted.—See the April 10, 2012, letter to all bodies of elders
      I will allude to the April 10th 2012 letter to elders that made a distinction between regular porn and "abhorrent" pornography:
      He may continue to serve if his involvement consisted of (1) a few brief viewings, (2) he displays a heartfelt desire to desist from looking at pornography in any form, (3) the elders are convinced that he will refrain from viewing pornography, (4) he continues to retain the respect of others who are aware of what he did, and (5) his conscience allows him to do so.
      ...
      An entrenched practice of viewing, perhaps over a considerable period of time, abhorrent forms of pornography that is sexually degrading. Such pornography may include homosexuality (sex between those of the same gender), group sex, bestiality, sadistic torture, bondage, gang rape, the brutalizing of women, or child pornography. Brazen conduct would be involved if the offender was promoting such material, such as by inviting others to view it, thus giving evidence of a brazen attitude. — w12 3/15 pp. 30-31; w06 7/15 p. 31.
      ...
      Thererefore, viewing pornography escalates to gross uncleanness if the type of pornography viewed was abhorrent or sexually degrading in nature, as described in the second example above. An additional factor to be considered would be if it were a practice for "many years." As a general principle, when these elements are present, a judicial committee would need to handle the matter. At Ephesians 4:19 Paul stated: "Having come to be past all moral sense, they gave themselves over to loose conduct to work uncleanness of every sort with greediness." (Gal. 5: 19; w83 3/15 p. 31 par. 3) When an individual has 'given himself over' to this unclean practice as evidenced by his repeatedly viewing abhorrent pornography, the matter has escalated to gross uncleanness and needs to be handled judicially. — w06 711 5 pp. 29-3 1.
  • Forum Statistics

    62,045
    Total Topics
    116,749
    Total Posts
  • Member Statistics

    16,534
    Total Members
    1,592
    Most Online
    Marek Markus
    Newest Member
    Marek Markus
    Joined




×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Service Confirmation Terms of Use Privacy Policy Guidelines We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.