Jump to content

Sign in to follow this  
Guest Nicole

Cuidamos nuestros Salones de Asambleas.

Topic Summary

Created

Last Reply

Replies

Views

Guest Nicole -
Guest Nicole -
1
164

Top Posters

• Guest 1

Recommended Posts

Sign in to follow this  

• Similar Content

• Guest
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      TRANSCRIPCIÓN-Nuevo Salón de Asambleas en Swifterbant (Países Bajos).pdf
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Las impresoras 3D construirán casas más rápido, más barato y sin desperdicios. Ya se está trabajando en un equipo suficientemente grande.

KOOBY CUBBY. Uno de los diseños posibles para una casita del árbol.
      Por Oliver Balch - The Guardian
      Especial para ARQ Clarín

Los asistentes a la Exposición Internacional de Jardinería de Melbourne, que comienza a fines de marzo, se llevarán una grata sorpresa. Verán por primera vez cómo luce una casa (para un árbol, pero casa al fin) fabricada con impresión 3D.
      Kooky Cubby es la creación de cinco arquitectos, ingenieros y diseñadores de robots australianos que, con su aparición, abre un gran interrogante: "Si ya se pueden imprimir casas de árbol, la impresión de casas de verdad será una cuestión de tiempo? En la era de la tan mentada Cuarta Revolución Industrial, ¿podremos ver grandes impresoras 3D trabajando en la construcción en reemplazo de albañiles? John Hainsworth, el líder del área digital de la empresa Aurecon (una de las socias en el proyecto Kooky Cubby) cree que es posible y destaca una variedad de experimentos con impresión 3D alrededor del mundo: casas de hormigón en China, construcciones de bajo costo en California y una oficina en Dubai son algunos de los ejemplos que cita. “Si no tienen que ser lindas, y sólo importa que puedan producirse rápidamente, entonces sí es una cuestión de tiempo que las impresoras 3D fabriquen casas”, dice Hainsworth.

DUBAI. Oficina realizada íntegramente en 3D
      El proyecto Wasp se trata justamente de eso. Liderado por la firma italiana Centro Sviluppo Progetti (CSP), la iniciativa pone el foco en casas impresas in situ usando materiales del lugar. Como primer paso, ya existe una impresora de 12 metros de alto que usa energía solar, agua, fibra vegetal y barro para construir estructuras similares al adobe.
      CSP planea usar la impresora Big Delta para construir una eco ciudad experimental en una zona industrial en Massa Lombarda, un pueblo de Italia cercano a Boloña. El vocero de Wasp, Maurizio Andreoli, considera a ésta como una potencial solución al déficit de viviendas. “Nuestro sueño es una casa para todo el mundo”, dice, y se entusiasma: “Podríamos reemplazar casas de mala calidad por casas orgánicas, que no dejarán desperdicio dejen de ser habitadas”.
      http://www.clarin.com/arq/arquitectura/llegan-casas-construidas-impresoras-3d_0_rJodG5lYe.html
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Nuestro equipo de hormigonado en Tasmania, Australia, vertió 3100 metros cuadrados en 3 aparcamientos del Salón del Reino en 7 días. Todo el mundo estuvo sonriendo todo el tiempo.

• Guest Nicole
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Nuestro nuevo Salón del Reino en Amberes, Bélgica, aparece en la portada de La Atalaya de Marzo de 2016.

• Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Actualmente sirviendo en Nigeria como voluntario de construcción. El servicio del campo aquí es impresionante, a los niños realmente les encantan los vídeos de Caleb. Desafortunadamente nuestro proyecto pronto finalizará pero la hemos pasado muy bien sirviendo con los hermanos aquí por cuatro meses. 

• Guest Nicole
      By Guest Nicole
      En el Salón de Asambleas en Mairiporã, São Paulo -Brasil

• Guest Nicole
      By Guest Nicole
      La juventud no debería de malgastarse. Siervos felices de Jehová trabajando en construcción.

• Guest Nicole
      By Guest Nicole
      La construcción del Salón de Asambleas de Cameri (Italia) está casi terminada. Todos decimos: Gracias Jehová por esta experiencia y por el privilegio de construir un lugar de adoración. Saludos a todos los hermanos y hermanas. 

• Guest Nicole
    • Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Has llegado de obrero a funcionario. ¿Cómo fueron tus orígenes?

Mi padre es artista. Entonces, mucho del trabajo lo hacía en casa. En ese sentido, mi infancia está matizada por vivir en distintos lugares. Hemos vivido en Lince, Chorrillos, San Luis, Surco, La Molina y La Victoria... Pero el problema que teníamos en casa es que mi familia no era funcional.

¿Por qué?

Mi padre era un hombre muy reactivo, temperamental, muy explosivo… En realidad, violento.

¿Con sus hijos?

Con mi madre y también con nosotros. La disciplina de niños la recuerdo con marcas sangrantes en las piernas o, a veces, en los brazos. Era muy rigurosa y mi padre era el que se encargaba de eso. Fue muy difícil crecer así.

¿Cómo te curaste de eso?

Yo empiezo a ir cambiando mis sentimientos y mi forma de ver las cosas desde el momento en que comienzo a estudiar la Biblia con los testigos de Jehová, hacia los 15 años.

¿La religión te salvó?

Yo diría que sí. Mi padre viajó al extranjero un año y en ese tiempo aproveché para fortalecer mis sentimientos hacia Dios. Cuando volvió, observó que yo había dado ese cambio, y me puso la cosa en términos simples: o dejas esa religión y, acá, en esta casa haces lo que yo te digo, o te quedas con tu religión y te vas de esta casa.

¿Y te fuiste?

Sí. Con la ayuda de mis hermanos en la fe. Me ayudaron a costear un pasaje a provincia, donde iba a poder trabajar para sostener mis necesidades y ayudar espiritualmente a otras personas…

Como testigo de Jehová ha de ser bien difícil eso de andar de puerta en puerta, ¿no?

Yo diría que no. Es hasta deleitable, porque cuando uno está convencido de que lo que sabe es lo correcto, compartirlo es una de las cosas más agradables y alegres que se puede hacer.  

¿Y cómo entras al campo de la construcción?

Yo trabajaba con compañeros del colegio en obras pequeñas que ellos tomaban… Eran arquitectos o ingenieros, y yo era obrero. Y mientras trabajaba en un edificio multifamiliar, viene otro compañero y, al ver el trabajo que había hecho, me buscó y me dijo: Oye, me gustaría que trabajes conmigo en una nueva área que está en desarrollo en Graña y Montero. 

¿Y cómo te fue allí?

Yo trabajaba ya como un operario, un trabajador especializado, pero cuando ingreso a la empresa lo hago con rango inmediato inferior. Sin embargo, en pocos meses, pude demostrar que podía desenvolverme bien. Cuando mis jefes vieron mi empeño, me decían: ¿Por qué no estudias para que manejes mejor todo esto?     

¿Y lo hiciste?

Sí. Cuando estaba en posventa, tuve un accidente deportivo y mi rodilla se lesionó gravemente. Entonces pedí en la empresa que me dieran la oportunidad de compartir mis conocimientos y mis habilidades desarrollados a un nivel diferente. Y me dijeron: Mira, eso se puede dar, pero si te capacitas. La idea fue que estudie en Sencico y ellos pagaban una parte. Cuando terminé el primer ciclo obtuve el primer puesto en el cómputo general de la carrera.

¿Se puede decir que ahora estás cosechando de tu esfuerzo?

De cierto modo sí, porque que tengo la visión técnica más la experiencia, hoy puedo hablar en el mismo lenguaje que los ingenieros. Después de titularme, se presentó la oportunidad de iniciar una nueva etapa universitaria. He avanzado hasta el séptimo ciclo, pero lo he interrumpido porque ahora mi hijo el año pasado ha terminado su colegio y siento que ahora es mi turno de ayudarlo a él.

¿Y ahora cuál es tu trabajo en la empresa?

Me llamaron para una nueva área que va a desarrollarse: el área de control de andamios encofrados. Lo que pasa es que esta área no hay un diseño, una estructura de control, y el problema de manejo incompleto ha generado pérdidas importantes. Y es un área que involucra una inversión muy fuerte por parte de la empresa. Me dijeron: Necesitamos contar con una persona que no solo tenga valores y principios, sino que sea incorruptible.  

¿Sólo te dedicabas a trabajar o también hiciste familia…?

Antes de entrar a la empresa, dentro de mi grupo religioso, conocí a mi esposa y me casé en el año 95. Para ese tiempo yo ya había crecido espiritualmente y ya servía como anciano de congregación, lo que equivale a un pastor o, dentro de la iglesia Católica, a un sacerdote u obispo.

¿Ahora sientes que tu padre está orgulloso de ti?

De seguro que sí, aunque no me lo expresa. Pero me dan a entender eso mis parientes que están cerca de él. 
      La ficha
      Nací hace 46 años en  Jesús María, pero no viví en un lugar fijo hasta mi adolescencia. A los 18 años me uní a los Testigos de Jehová. He sido obrero de construcción y, hace 19 años, ingresé a Graña y Montero, donde he sido obrero, oficial de posventa, operario y, hoy, como miembro del equipo logístico, me desempeño como instructor técnico.
      Fuente: http://larepublica.pe/impresa/la-contra/757587-hoy-puedo-hablar-en-el-mismo-lenguaje-que-los-ingenieros

• Guest Nicole
      By Guest Nicole
      Se incendió una bodega y dos vehículos en el interior del salón de asambleas de los Testigos de Jehová ubicada en la calle 6 s/n x 25 y 25-A de la colonia San Felipe Chi, al Sur de la ciudad, debido a un corto circuito.
      El fuego inició en una bodega de 10 x 8 metros, donde se encontraba un automóvil Chevrolet Chevy color azul, con placas de circulación YZV-64-15 y una camioneta Toyota Hilux color blanco, modelo 2014 con número de matrícula YR-03-612 propiedad de la organización Testigos de Jehová; los daños materiales fueron reportados como pérdida total.
      Al lugar acudió la unidad de bomberos de la Secretaría de Seguridad Pública al mando del policía Luis Francisco Herrera Concha, logrando sofocar las llamas.
      Fuente: 
      http://yucatanalamano.com/policiacas/se-incendia-bodega-con-2-vehiculos/
  • Forum Statistics

61,649
    Total Topics
    114,337
    Total Posts
  • Member Statistics

16,500
    Total Members
    1,592
    Most Online
    didiervaissiere
    Newest Member
    didiervaissiere

• Topics

• Just as the WT knows how to work the global market by investing their money in hedge funds, they know how to manipulate a developing mind with persuasion techniques.  I perceive the downplay of higher education as a safeguard from losing members.  While the organization warns these young ones of Satan’s worldly traps when pursuing higher education, in reality it appears to me that it’s all about keeping JWs captive to the organization’s “empty philosophy”.  Col 2:8  Knowing how the young mind develops sheds light on the org's use of persistent warnings not to pursue higher education.  “Developmental Tasks and Attributes of Late Adolescence/Young Adulthood (Ages 18-24 years) http://www.amchp.org/programsandtopics/AdolescentHealth/projects/Documents/SAHRC AYADevelopment LateAdolescentYoungAdulthood.pdf This is a time of life when very little is normative. It is a period of frequent change and exploration that covers many aspects of their life: home, family, work, school, resources, and role. Develop and apply abstract thinking skills Adolescents experience significant changes in their capacity to think. In changing from concrete to abstract thought they are increasingly able to understand and grapple with abstract ideas, think about possibilities, think ahead, think about thinking, and “put themselves in another person’s shoes.” In general, this changes their ability to think about themselves, others and the world around them. This is a gradual process that spans adolescence and young adulthood. For example, early in the process youth are limited in their ability to hold more than one point of view – understanding something from one perspective but not another. ·        Capacity for abstract thought becomes established; can think abstractly and hypothetically; can discern the underlying principles and apply them to new situations; and can think about the future, considering many possibilities and logical outcomes of possible events. ·       Able to hold and manipulate clusters of abstract ideas and create systems for organizing abstract thoughts. ·       Greater ability to consider different points of view at the same time can result in increased empathy and concern for others, and new interest in societal issues for many. It also allows youth to better value the diversity of people (and their perspectives) and appreciate that there may be many right answers to a problem. Adopt A Personal Value System Adolescents develop a more complex understanding of moral behavior and underlying principles of justice. They question and assess beliefs from childhood and restructure these beliefs into a personal ideology (e.g. more personally meaningful values, religious views, and belief systems to guide decisions and behavior). ·        Decisions and values are less influenced by peers. ·       Able to see multiple viewpoints, value the diversity of people and perspectives and appreciate that there can be many right answers to a problem. ·        Identify values and viewpoints that work for oneself while respecting viewpoints/values of others I would imagine there is a high risk of young JWs entering a college or university after high school, with the same age group, and going through the same mental development stages ...leaving the Watchtower altogether.  
    • John 17:14-16 The comments in the study Bible on John 17:15 say: "Jehovah...could even separate his people physically from the rest of the world and place them in a a safe and peaceful environment. However, regarding his disciples, Jesus prayed to his heavenly Father: "I request you, not to take them out of the world, but to watch over them because of the wicked one." Jehovah has chosen not to take us "out of the world." Rather, it is his will that we live among the general population of this world in order to proclaim his message of hope and comfort to others. (Rom. 10:13-15) But, as Jesus implied in his prayer, by living in this world, we are exposed to "the wicked one." Disobedient mankind and wicked spirit forces cause much pain and anguish, and Christians are not immune to distress." 1 Peter 5:9 So while we recognize we have to live in a world under Satan's control, it doesn't mean we should go out of our way to expose ourselves to potentially dangerous influences and bad association. There are of course necessary things we must do to survive and provide for our families - such as employment, which as you correctly pointed out, can mean rubbing shoulders with worldly people and attitudes whatever level of education we choose. But even on that, we are selective so as to minimize our exposure to potentially harmful influences. It may include being selective as to what type of work we are willing to accept, or whom we work with/for. Many caring parents know they can't completely eliminate bad influences at school for instance (since kids have to have some type of schooling and it is beneficial), but they may choose to be selective as to whom they allow their kids to spend their extra time with. So living in the world, we recognize there are certain things we must do whether we like it or not. But that doesn't mean we shouldn't exercise caution and be selective as to what we choose to involve ourselves in. I could rationalize that I need a job to support myself and my family - a legitimate and necessary need,  but would I choose to work for the mafia to do so? No, I would be selective and cautious.  I agree with you. I often have the same problem on both phone and tablet. Fortunately I've recently discovered that we can edit and make corrections. I wish I had known that earlier before "auto-correct" ran roughshod over my posts.  As for my level of education, I provide as little information as possible to identify me. As a "whistleblower" on some things, there would be an opportunity for "blowback" from men in authority who have something to hide. I don't even post what country I'm from. So when I have written that at times there are men in authority who act as wickedly as people in the world and hide behind their authority, I know exactly what I'm talking about. That's why I don't buy into the "Jesus is in full control of everything..." stuff, because I know some of the stuff that goes on is about as unChristlike as you can get. He doesn't cause/control it just because he allows it for a time. I also question some of the decisions men (not Jesus) have made when I am in possession of all the facts - especially when removal or disfellowshipping has as it's objective to silence whistleblowers who expose their corruption. I have never been DF'd, but I know if they thought I was spilling the beens on them, that's exactly what would happen. So I don't mention any names either that would tip them off. Just letting people know that you can still maintain your faith and relationship with God despite the evil that (some) men do - and get away with for now.  Sorry if this rant is off topic.
    • Perhaps it can be as you said. And perhaps this can be true with many other similar "stories".   What I see as important in this "story", is fine moral message and inspirational, motivating injection that in this materialistic and superficial everyday life offers a spiritual upgrade.... said with different order of words. 
    • Some do. Like the Rainbow Mountains, and some of the Caucasus (Svaneti) look more like rocky Alps. I'd love to see those mountains, and I planned to visit Georgia within two or three years if possible. I've never been to Georgia, the closest so far has been to northern Turkey (Ankara, Zonguldak, Samsun). If Jehovah did not intervene, and nature was left to itself, moving the tectonic plates would have caused thousands of violent aftershocks and tsunamis for quite some time after the floodwaters settled. Even on water, during the Flood, the Ark would have to be given divine protection. Settling on a high mountain might protect from tsunamis but not the quakes. I'd like to look up some info on these. Where should I start?
    • The story has also been told that it was a "black boy" who offered him the newspaper for free: https://mylife-chapter.blogspot.com/2017/08/who-is-richer-than-bill-gates.html When my wife was a school principal, teachers were always putting up posters about, for example, the "Ten Things Bill Gates Says about School" or "What Bill Gates Said Were the Most Important Things in Life" etc. He may have told a story like this, but usually people create such stories so that their own moral lesson comes across with more authority.  
  • Popular Now

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Who's Online (See full list)

• Create New...

Important Information

Terms of Service Confirmation Terms of Use Privacy Policy Guidelines We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.